div style="position: fixed; bottom: 0px; left: 2px;">

Wednesday 13 March 2013

AHMAD HURAIRAH DALAM KENANGAN

bercakap soal isu lahad datu, ramai yang tertanya-tanya kenapa isu itu masih lagi ada? entah! tapi, yang aku tahu, perasaan aku makin mebuak-buak marah, mana tidaknya, arwah AHMAD HURAIRAH yang meninggal hari adalah member kepada pakwe aku. pakwe aku menangis teresak-esak saat dia memaklumkan bahawa ahmad hurairah itu kawanya, ya allah, masa itu hati aku betul-betul tersentap! mendengar tangisanya, aku jadi terkesima, apakah mungkin dia juga akan menangis saat kehilangan aku? mungkin! tapi, itu bukan soalnya, aku banyak menasihatkanya supaya banyak bersabar, mungkin permegian arwah adalah satu hikmah, takdir ALLAH, tak siapa dapat menduga. yang berlalu, biarkanlah, yang penting,. syurga tempatnya, tapi bagaimana dengan kita pula? teruskan kehidupan. kehilangan arwah telah membuka mata banyak pihak. malah, kepergian arwah anggota keselamatan yang lain telah menyedarkan kita tentang erti perngorbanan. perngorbana yang tak mampu dibayar dengan wang ringgit. sesungguhnya, pengorbana mereka tetap ada dalam ingatn kita semua! sama-sama lah kita sedekah kan AL FATIHAH untuk arwah. satu lagi, bagi masyarakat yang memandang remeh terhadap kerja tentera, ingat! kita aman pun sebab mereka. mereka sanggup meninggalkan keluarga, sanggup ketepikan rengekan anak2 yang masih dahagakan kasih dan belaian seorang ayah.

No comments:

Post a Comment