div style="position: fixed; bottom: 0px; left: 2px;">

Monday 18 March 2013

adobe photoshop

belajar sesuatu yang baru memang mengerunkan. tapi, apbila kepenatan kita dibalas dengan apa yang kita belajar, memang menyeronokkan, sekaligus mengajar kita sesuatu yang baru. pengalaman mengambil khursus adobe photoshop banyak mengajar aku erti kesabaran, keasabaran dalam menyiapkan sesuatu kerja memang agak tekanan. mulanya, aku set kan dalam otak aku, yang adobe photoshop bukan bidang aku, tapi menyedari bahawa kewartwanan memerlukan kemahiran dalam design gambr, aku tempuh jua. kata orang, nak berjaya memang susah, tapi, bila dah berjaya, kemanisan jua yang akan kita perolehi. 2 hari berkampung di kolej komuniti mengajar aku menjadi seorang yang penyabar, mana tidaknya, nak siapkan satu-satu gambar, mengambil masa dalam sejam, tak termasuk lagi nak crop! semua memang leceh, tapi, bila dah siap, aku tersenyum sendiri, inilah yang dikatakan kesusahan berakhir dengan kemanisan. aku harap, apa yang aku belajar ini, dapat digunakan untuk aku berkeja nanti., insayaallah, kata orang, biar susah sekarang, asal senang kemudian hari.

No comments:

Post a Comment